Geertvdholen's Blog

Over alledaagse dingen en andere onzin

Klingon

talen in ubuntu Gisteren heb ik de nieuwe versie 10.10 van UBUNTU op mijn computer geinstalleerd,toen ik de taalinstellingen bekeek, viel me iets bijzonders op: Het Klingon (  nvdr: voor de jongere lezertjes:  de klingons waren de slechterikken in de oude tv serie  Startrek ) Nu was natuurlijk  mijn nieuwsgierigheid gewekt en ik vroeg mij af of het Klingon nu een echte taal was of een nerdy grapje van de medewerkers van Ubuntu. Na enkele worstelingen op Google vielen de schellen van mijn ogen: alles bestaat in het Klingon, een Klingon taal instituut, klingon dictionair en alfabet, diplomatieke betrekkingen en klingon visa en pasporten. Er was zelfs sprake van een klingon musical ( in Nederland natuurlijk ) Nu vraag ik me af, zou het Klingon  als taal ook in Windows te vinden zijn ? Of is de ex-rijkste man ter wereld niet voor zulke grapjes te vinden ?

13 oktober 2010 - Posted by | Computerzaken | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

