Geertvdholen's Blog

Over alledaagse dingen en andere onzin

Jolidrive

Selection_001Als je veel verschillende online accounts voor de opslag van gegevens, foto’s, documenten, muziek en meer,  en bent u de draad een beetje kwijt, dan is Jolidrive een ideale oplossing .Ga naar de website en  log via uw browser in bij Jolidrive en u kunt direkt bij al uw online bestanden.  M.A.W  je hoeft niet meer naar alle sites apart, al je  online accounts staan op één site:  Jolidrive.

 

Jolidrive integreert een heleboel online diensten op één webpagina. U kunt inloggen met uw Google- of Facebook-account of registreren met uw e-mail adres en daarna onder andere de volgende cloud-services (met uw eigen inloggegevens) toevoegen aan uw eigen startpagina:
– Dropbox,  Google Drive, SkyDrive, Ubuntu One, Flickr, Picasa, Facebook,YouTube, Google+, om maar de belangrijkste op te noemen ! Ik heb zelf nog geen slimme telefoon, maar ik denk dat het wel veel gemakkelijker is als je alles op één plaats hebt . Jolidrive is gemaakt door het Franse bedrijf Jolicloud.

Jolidrive werkt in elke moderne browser, zoals Google Chrome, Firefox, Safari en Internet Explorer onder Windows, Mac OS X en Linux.

Ik heb het geprobeerd en alles gaat zeer snel en vlot, het enige waar  ik wat sceptisch over ben is natuurlijk de privacy. Ik heb natuurlijk geen staatsgegeimen in de cloud, alleen backups van foto’s en wat documenten,  maar wachtwoorden van bank- en creditcards en zo zitten enkel in mijn eigen harde schijf,  boven op mijn lijf ! Zolang deze niet cracht, blijven ze daar !!

9 juni 2013 - Posted by | Computerzaken | , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

